tisdag 3 maj 2011

Berättelse!

Hej!
Jo idag har jag börjat med en ny berättelse.
Jag har inte kommit på vad den ska heta änn men
det kommer jag på i efterhand.
Denna berättelse ska även bli en del av min uppsats
i skolan :)
Här kommer början på den!

Försiktigt smög jag mig genom mörkret. Då och då hörde jag en uggla som hoade. Min lilla syster hade jag på ryggen och min bästis gick bakom mig. Jag hörde hur suldaterna skrek och hur pistoler och bomber avfyrades. Jag var svag i knäna och hade fruktansvärda sår på benen och på fötterna.
Men jag visste att jag måste fortsätta. För min lillasyster skull. Plötsligt hörde vi snabba fortsteg mot oss. Förskräckt försökte jag springa men snavade då på en rosenbuske längre fram. Min bästis sprang förskräckt tillbaks till mig. Men då skrek jag spring och ta Adda med dig. Hon nickade och sprang gråtande med Adda i famnen längre och längre bort tills man varken såg eller hörde dem längre.
Efter ett tag kände jag plötsligt hur någon lyfte upp mig och började springa med mig. Först fattade jag ingenting men sedan förstod jag att det här betydde slutet för mig. Och då svartnade allt för mig.

Fortsättning följer.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan ni skriva lite komentarer till mig!
Men bara snälla och shysta komentarer :)

Komentera shyst!